Indian Exposure avagy Miért éppen India?

2009-11-18

Volkswagen India

Múlt héten nagyot néztem, amikor az egyik reggeli Times of India címlapján egy teljes oldalas Volkswagen hirdetés foglalta el. Nem szokatlan, hogy egy-egy nagyobb cég kibéreli ezt a felületet, bár ahogyan tovább lapoztam a döbbenetem csak fokozódott. A húsz oldalas újságban a két borítót is beleszámolva tizenegy hirdetés szólt a német autógyártóról. Ami még elképesztőbb, hogy nem volt fél oldalas reklámnál kisebb a lapban! Nem tudom, hogy az összes helyi kiadás így jelent aznap meg vagy sem, de a neten fellelt adatok szerint 3,4 millió példányban kerül az utcára India legolvasottabb újsága. Ha csak azt vesszük, hogy a nagyvárosi (Mumbai, Delhi, Kolkata, Hyderabad, Bangalore és Chennai) verziókban reklámoztattak, akkor is horribilis összegbe kerülhetett a kampány! Fogalmam sincs, hogy mi az ára manapság egy napilapnak otthon, de már 100 Ft felett jár rég. Itt 4 Rs (négy!), azaz kb. 16 Ft egy Times of India. El lehet képzelni, hogy milyen drága lehet az egyoldalas hirdetés egy olyan lapban, ami 3,4 millió ember veszi, és ennek a többszöröse olvassa, mert néha közösen nézik, illetve átadják egymásnak.

Azt hiszem ebből is láthatja mindenki, hogy mekkora piac India egy autógyártónak (is). Persze ez a kampány pillanatokon belül meg fog térülni. Pláne, hogy már elkészült a saját gyáruk is itt (a kép jobb alsó sarkában látható). Kattintsatok a képre a sok hirdetésért!

 
Posted by Picasa