Indian Exposure avagy Miért éppen India?

2009-10-13

Mondtam, hogy ne száguldozz!

Szerintem nem volt olyan ember, aki nem legyintett volna lesajnálóan a Sea Link-et üzemeltető cég vezetőjének megnyilatkozására a hétvégi bemutató előtt. David Coulthard természetesen nem 100 km/h-val kocsikázott végig a hídon, hanem szépen átlépte az előírt nevetséges sebességhatárt. A helyi hírek 260-265 km/h-ról szóltak, ami még mindig nem a maximum, ha egy F1-es autó teljesítményét nézzük.
Még a vasárnapi száguldozás előtt Coulthard közölte, hogy nem tervez többé Indiában vezetni, ezért inkább tövig nyomja majd a pedált. Az esemény után nagyon diplomatikusan a következőt nyilatkozta: "Nagyon megvoltam lepődve, hogy milyen sima volt a híd, jó mérnöki munka" - Egyébként a Sea Link illesztései kirázzák az ember lelkét, ha egy kicsit gyorsabban hajt át rajtuk.

Természetesen megszólalt a helyi közútkezelő is a példátlan incidens után. Mivel az egész világban híre ment a nevetséges sebességkorlátozásnak és annak átlépésének, ezért nem csoda, hogy a megalázott tisztviselő úgy nyilatkozott, hogy a bérleti díjon (2,1 millió rúpia, ami kb. 8,4 millió forint) felüli kauciót nem adják vissza, mert megsértették a szabályokat. A kauciót persze nem ezért fizette a csapat, hanem az esetleges a hídban esett károk megtérítésére. 1,4 millió rúpiáról (5,6 millió forint) van szó, ami elsőre soknak hangozhat, de egy F1-es csapatnak vagy magának a Red Bull cégnek ez kis tétel. Az egészben az a legviccesebb, hogy a közútkezelőnek igazából nincs joga sebességtúllépésért bírságolni, csak a rendőröknek. Ők meg inkább hallgatnak az ügyben, mert vasárnap nem más, mint maga a helyi rendőrfőnök rajtoltatta el a versenyautót.

Mi ebből a tanulság? Nem szabad indiai fontos embert (egyszerű hivatalnoktól felfelé) nyilvánosan porig alázni, mert sokba kerülhet.