Indian Exposure avagy Miért éppen India?

2008-03-10

Krisna-lázálom

Eddigi egyik legrosszabb éjszakám volt az éjjel. Miután két napig takarítottam a házat, nevezzük éves nagytakarításnak, eléggé kifáradtam. Gondoltam végre időben lefekszem, olvasgatok egy kicsit, és jól kialszom magam. Az első kettővel nem is volt gondom.
Egy otthonról hozott krisnás könyvet olvastam. India rejtett kincsei a címe. Egész érdekes, sok képpel illusztrálva, de kicsit nehezen olvasható a sok idegen, szanszkritből magyarosított kifejezés miatt. Elolvastam pár rövidebb fejezetet, majd úgy gondoltam, hogy ideje pihenni.

Erről a szomszédok másként gondolkodtak. Fél tizenkettőkor iszonyatos hangzavarral érkezett haza az egyik család. Mindig abban a pillanatban kellett valamelyik kisgyereknek beleordítania az éjszakába, amikor már majdnem elaludtam. Kicsit később még az utolsó hangos dalolás volt soron a szomszédos rendezvényközpontban. Nemsokára hazaért a másik szomszéd is, aki úgy parkolt le a kocsijával, hogy sikerült műanyagtöréshez hasonló hangot produkálnia. Mindezt az ablakom alatt, ahol a kocsibeállón parkolok. Lehet, hogy megtörte az autóm lökhárítóját?! Egyből kiugrottam megnézni mi történt. Szerencsére semmi, de jobb volt leellenőrizni, mivel a szűk utcában történő megforduláshoz feltolatnak oda a többiek. Olyan egy óra körül meg artikulálatlan óbégatásra ébredtem. Hogy ki volt az, arról fogalmam sincs, de nem kizárt, hogy valaki igencsak felöntött a garatra. Ami itt nem lehetetlen, de eléggé ritka.

A meg-megszakított álmok eléggé zavarosak, kissé lázálomszerűek voltak. Amit este olvastam keveredett a hétköznapi valósággal. Istenségek, szentemberek, furcsa szankszrit szavak tűntek fel. Amikor az éjszaka közepén ebből az álomból leizzadva felébredtem fájt mindenem. Kíváncsiságból megmértem a lázamat. Hőemelkedésem volt. A szobámba visszatérve vettem csak észre, hogy elképesztő meleg van ott. A légkondit beindítva ledöbbentem: 29 fok volt éjjel kettőkor! Nem csoda, hogy ennek a két dolognak a hatására ilyeneket álmodtam!

De azért egy időre félreteszem azt a könyvet, kicsit sok volt ez most. Nem hiszem, hogy Krisna életének és munkásságának megismeréséhez ilyen tortúrákon kéne keresztülmennem.