Indian Exposure avagy Miért éppen India?

2007-01-17

Méhek

Ma a munkahelyem bejárata irányába igyekeztem, amikor két döglött méhet láttam meg a földön. Megnéztem őket, kissé mások, mint otthon. Később az egyik épület távoli szegletében láttam valami hatalmas barna képződmény a magasban. Kérdem a kollégáktól, hogy mi az? Boldogan közlik, hogy méhkas, és lehet belőle mézet kinyerni. Ugyanis, és itt megint képbe kerül a vallás, a méhkas a házadon jó jelnek számít! Kicsit ledermedtem, és kétszer visszakérdeztem látva a kas méretét, hogy ugye nem darázs vagy lódarázs kas az. Megnyugtattak, hogy nem. Utóbbiaktól elég erős undorom van pár rossz gyermekkori emlék miatt. Elmeséltem nekik, hogy Magyarországon az emberek méheket tartanak hobbiból vagy a foglalkozásuk eleve ez. Látni kellett volna az arcukat! Azt a mosolyerdőt! Talán arra gondolhattak, hogy azok az emberek ott nálunk milyen szerencsések lehetnek a sok szorgos rovarral.