Indian Exposure avagy Miért éppen India?

2008-06-21

Furcsa monszun

A tavalyihoz hasonlítva eddig szinte nem is volt monszun. Visszaautóztunk Mumbaiból két hete, akkor esett, majd még pár napig főleg esténként. Volt azért olyan furcsaság is, hogy csepegő esőben vezetve láttam, ahogy előttem olyan tíz méterre már vízfüggöny van. Belehajtottam, majd pár méter megtétele után ki is értem belőle. És ez így ismétlődött, mire azt a két kilométert megtettem hazáig. Eléggé mókás volt.
Mondogattam is Juditnak, hogy lassan, de biztosan alakul a dolog, lesz itt még víz alatt az utca reggelre! Eddig még nem történt meg, pláne, hogy múlt péntek óta alig volt eső errefelé. Csak felhős az ég, fúj a szél, néha öt-tízperces záporok, oszt ennyi. Most is volt egy ötperces valami, ami csak arra jó, hogy a vizes kocsi még koszosabb legyen utána a ráfújt portól.
Mondjuk azért annyira nem hiányzik, hogy úgy ömöljön, mintha valaki fizetne érte, és folyamatosan áramszünet legyen. De az sem normális, hogy az ország keleti felében milliók menekülnek az árvizek miatt, itt meg csak csepereg. Ennek meglesz az ára: vagy leszakad itt is az ég, és visz mindent a víz, vagy a kevés csapadék miatt nagyon nagy szárazság jön.