A fejlődő Vapi
Az utóbbi hetekben helyi viszonylatban látványosnak nevezhető fejlődésnek indult Vapi. Ez a következőkben nyilvánult meg:
A monszun óta, ami szeptember végén ért véget, eléggé lassan haladtak az elmosott utak javítgatásai. A nagyobb szakadékokat már betömték, de a kisebb féltengelytörő kátyúk még okoztak bőven kellemetlen pillanatot. Nem több mint két nap alatt egy brigád úthengerestül végigjárta az utcákat, és rendbetettek mindent. Persze nem valami tartós megoldással, mert a következő monszunban ismét kimoshatja az eső, kijárhatja a sok teherautó, és akkor lehet mindent kezdeni elölről. Tuti biznisz! Csak azt tudnám, hogy erre miért kellett majdnem fél évet várni? Mindenesetre a munkavégzés gyorsasága, mármint az után, hogy hozzáfogtak végre lenyűgözően gyors volt.
A másik beruházás a Damant az autópályával összekötő úton az eddigi útszéli hangulat-neonfény helyett a középső, betonból készült sávelválasztóra villanyoszlopokat szerelése. Ehhez persze kellett egy kicsit fúrni-faragni. Az útra nem kevés betontörmelék került minden egyes tervezett pózna magasságában. Mindenki az éles köveket kerülgette legalább egy hétig. Az aszfaltot több helyen kisebb-nagyobb árkokkal látták el, mert valahol a kábeleket is át kéne vezetni. De sebaj, ha elkészül, lesz végre szép neonfényes villanyoszloppal díszített sugárút is. Ahol persze továbbra is országúti fényszóróval jön majd szembe mindenki.
A harmadik fejlesztés a közlekedés rendjét hivatott javítani. Van Vapiban több olyan útkereszteződés, ahol eléggé könnyen ki tud alakulni kaotikus helyzet. A megoldás igen egyszerű és gazdaságos. Ütött-kopott, horpadt hordókat lefestenek fehérre, és köralakban elrendezik a kereszteződés közepén, és már készen is van a körforgalom. Többé nem lesz már komolyabb dugó, csak éppen a forgalommal szembe hajtanak be a kocsik és teherautók, mert ugye arra rövidebb az út, mint körbe.
A monszun óta, ami szeptember végén ért véget, eléggé lassan haladtak az elmosott utak javítgatásai. A nagyobb szakadékokat már betömték, de a kisebb féltengelytörő kátyúk még okoztak bőven kellemetlen pillanatot. Nem több mint két nap alatt egy brigád úthengerestül végigjárta az utcákat, és rendbetettek mindent. Persze nem valami tartós megoldással, mert a következő monszunban ismét kimoshatja az eső, kijárhatja a sok teherautó, és akkor lehet mindent kezdeni elölről. Tuti biznisz! Csak azt tudnám, hogy erre miért kellett majdnem fél évet várni? Mindenesetre a munkavégzés gyorsasága, mármint az után, hogy hozzáfogtak végre lenyűgözően gyors volt.
A másik beruházás a Damant az autópályával összekötő úton az eddigi útszéli hangulat-neonfény helyett a középső, betonból készült sávelválasztóra villanyoszlopokat szerelése. Ehhez persze kellett egy kicsit fúrni-faragni. Az útra nem kevés betontörmelék került minden egyes tervezett pózna magasságában. Mindenki az éles köveket kerülgette legalább egy hétig. Az aszfaltot több helyen kisebb-nagyobb árkokkal látták el, mert valahol a kábeleket is át kéne vezetni. De sebaj, ha elkészül, lesz végre szép neonfényes villanyoszloppal díszített sugárút is. Ahol persze továbbra is országúti fényszóróval jön majd szembe mindenki.
A harmadik fejlesztés a közlekedés rendjét hivatott javítani. Van Vapiban több olyan útkereszteződés, ahol eléggé könnyen ki tud alakulni kaotikus helyzet. A megoldás igen egyszerű és gazdaságos. Ütött-kopott, horpadt hordókat lefestenek fehérre, és köralakban elrendezik a kereszteződés közepén, és már készen is van a körforgalom. Többé nem lesz már komolyabb dugó, csak éppen a forgalommal szembe hajtanak be a kocsik és teherautók, mert ugye arra rövidebb az út, mint körbe.