Indian Exposure avagy Miért éppen India?

2007-12-03

A sérthetetlen

Az előbb leírt reggeli jelenetet még tetézte az a riksavezető, aki a kétszer háromsávos autópályán úgy fordult meg, hogy a szélső sávból hirtelen a belsőbe kanyarodott, és elindul a forgalommal szembe. Mert neki vissza kellett mennie a kereszteződéshez. Én még szerencsére pont akkor gyorsítottam, és nem volt gond fékezni, de ilyenre manővert eddig még nem láttam. Csak pislogtam, még szitkozódni sem tudtam. Persze a riksában (ez ilyen kis teherhordó fajta volt) nemcsak a sofőr ült, hanem a haver is ott nyomorgott a vezető mellett. Ő volt ügyeletes sérthetetlenségi manager. Ez a feladatkör abból áll, hogy mint utas fel kell tartanod a tenyered, mint amikor lassítást intesz valakinek. Ezzel jelzed, hogy olyat fogsz tenni, amitől minden normális vezető (értsd: nem indiai) halálra dermedne. A lényeg, hogy így adja tudtára a világnak, fent van a keze, tehát sérthetetlen.

Csak ő nem tudta, hogy az én ujjam csuriban volt, és az übereli ezt!

Az eredeti megfigyelést egyébként Viktorék tették Mumbaiban: "Tudom, tudom! Fent van a kezed, sérthetetlen vagy."