Indian Exposure avagy Miért éppen India?

2007-12-08

Fürdőszobai csata

Ebben az egész indiai dologban az a legjobb, hogy sosem unatkozom. Amikor már azt hiszem, tényleg eseménytelen lesz a nap, akkor mindig történik valami. Íme a legutolsó!

A fürdőszoba a következőképpen néz ki: wc-csésze, egy fürdőkád, egy mosdó és egy ún. Indian-style tusoló. Ez utóbbi azt jelenti, hogy a padló enyhén lejt az egész fürdőben egy irányba, és ott van a lefolyó.

Szombat reggel, indulnék a munkahelyemre, mert itt ez munkanap. Frissítő zuhanyt akartam venni a kádban. Melegebb napokban inkább az Indian-style-t részesítettem előnyben. De mostanság lassan szárad fel a padló, ezért inkább a kád. Még csak ott tartottam, hogy a víz hőmérsékletét állítottam be. A szemem sarkából észre vettem, hogy valami nem stimmel. Odanéztem a padlóösszefolyóra, ahol szépen, komótosan jött fel a kádból elfolyt víz. Oké, nem újdonság, havonta egyszer meg szokott történni, de ez már a sokadik volt az elmúlt hetekben.
Rendben, frissítő elmarad, helyette jön a reggeli torna. Célszerszámot (pumpa) megragadtam, és hadba indultam. A sarokban lévő lefolyót pár határozott mozdulattal kidugítottam. Oké, gyerünk zuhanyozni! Nem telt bele fél perc, megint jött fel a víz. Csapokat elzártam, majd ismét küzdés a dugulás ellen. De most már biztosra akartam menni, ezért a kádnál is próbálkoztam. A fél Szahara feljött! A reggelim is majdnem hasonlóan cselekedett. Kicsit kétségbe voltam esve, hogy ez mind rólam jött le korábban, de hamar rájöttem, hogy a mosógép is ezekbe a vezetékekbe van bekötve. Tízpercnyi tevékenykedés után hagytam az egészet a fenébe, majd délután lerendezem.

Nem bíztam csak fizikai behatásra a probléma megoldását. Van itt nekem dugulást elhárító porom! Még a beköltözéskor használtuk, mert akkor elő-előfordultak hasonló esetek. Leírás a csomagoláson: megszünteti a dugulást (mi mást csinálna egy dugulást elhárító por?), megöli a baktériumokat (sosem gond!), távol tartja a csótányokat (ezt meg hogy... mindegy). Kibontottam a tasakokat… jé, ezüst darabok a porban! Oké, fertőtlenítő hatása van, meg ezek sütikre is rakják a vékony fóliát, de ez meglepett. Szépen egy-egy adagot beletöltöttem mindkét lefolyóba, majd az utasítás szerint egy pohár vizet küldtem utána.

Még a sarokban lévőt töltöttem tele vízzel, amikor a kád felől érdekes hangok jöttek. Oké, némi pezsgés, ez talán nem is meglepő. De csak erősödött, sőt ahogy megnéztem, már kisebb gejzír is feltört. Az egész akkor vált bizarrá, amikor ammóniaszag (másként: férfi wc szaga) kezdett terjengeni a fürdőben. Na jó, itt az ideje lelépni! Én a földszinten leszek, a kémia meg dolgozzon az emeleten!

Egy óra elteltével visszatértem és átöblítettem a lefolyókat. Azon gondolkoztam, hogy majd nagy büszkeséggel fogom elmesélni a sikert. Kicsivel később, miután a porszívó zsákját kiürítettem, és könyékig belepett a por, megváltozott a helyzet. Hosszasan mostam le a mocskot magamról a mosdókagyló felett. Mire végeztem, már újra jött fel a sarokban a víz. Hiába, itt minden egybe van kötve. A gond csak az, hogy fogalmam sincs, hogy miként, mert a vezetékek valahol a padló alatt futnak, és a falon kívülre csak egy közös vezeték megy ki. Beláttam, hogy ehhez szakember és az ő háziállata, a csőgörény kell.