Indian Exposure avagy Miért éppen India?

2007-01-20

Low Price Super Store

Ez a neve a város egyik legfelkapottabb boltjának. Senkit ne tévesszen meg az elnevezés! A Super Store nem valami hipermarketet takar, hanem egy nagyjából átlagos méretű boltot. A népszerűségét annak köszönheti, hogy olcsóbb, mint a többi.
Ehhez tudni kell, hogy Indiában minden csomagolt terméken (eddig egyedül az alkoholos italokon nem láttam csak) szerepel három betű: MRP. Ez nem más, mint  Maximum Retail Price, vagyis mennyiért lehet maximum eladni. Állítólag azért van szükség erre, hogy az egyszerűbb, írni-olvasni nem tudó embereket ne lehessen átverni. Jogos a kérdés: most írtam, hogy írni-olvasni nem tud, akkor ezt hogyan olvassa el? Egy dolgot mindenki ismer biztosan: a pénzt! Mert legyen bármennyire is egyszerű valaki, ő is pénzből él.
Szóval a bolt azzal csinál nagy forgalmat, hogy ennél a MRP-nél kissé olcsóbban adja az árukat. Tódul is az istenadta nép Vapi minden szegletéből! A vásárlás a szűk hely miatt nagy türelmet igényel, de a választék a kis hely ellenére nagy. Összehasonlítottam egy nagyobb helyi szupermarkettel (az tényleg az) a kínálatot. Itt is megvan szinte minden. Érthető, hogy idejönnek vásárolni. Magyarországgal összehasonlítva nem érzek itt hiányt. Persze pár dolog vagy nincs, vagy nehezen beszerezhető pl. kávé (nem Nescafé), papírzsebkendő stb. Mondjuk ezek inkább a más kultúra miatt nehezebben elérhetőek. Az árak meg kissé alacsonyabbak a boltokban, mint otthon. Bár ezt terméke válogatja. Amin meglepődtem, hogy a wc-papír milyen drága! Mivel nem sok helyen elérhető (sem boltban, sem wc-ben), ezért minden utánjárás nélkül sejti az ember, hogy itt valahogy másként oldják meg a dolgokat. Nem érdekel, hogy miként, és nem is szeretném tudni...