Indian Exposure avagy Miért éppen India?

2009-05-26

Magyar boltok Vapiban

Ez a történet még tavaly szeptemberre nyúlik vissza, amikor Judit egy óriásplakáton felfedezett valami érdekeset. Azóta a plakátok eltűntek, de szerencsére egy kisebb verzió még akadt belőle a városban. Ránézésre semmi különös sincs a képen látható miniplazán.

Ha csak annyi nem, hogy mindez itt Vapiban épül, közvetlenül teherautókat javító műhelyek és a helyi ipartestület krikettpályájának szomszédságában. Nem lesz túl nagy, ahogy elnéztem az építkezést, de komoly előrelépés az általam csak garázsboltoknak nevezett árusítási formához képest.

De érdemes kicsit közelebbről is szemügyre venni, hogy mégis milyen boltokat fogunk megtalálni ebben az apró plazában. Lesz egy Parker tollakat árusító bolt, ami nagyon jó ötlet mivel előszeretettel hordja minden fontos ember a tollát az ingzsebében. A márka Indiában nem ismeretlen, jó ötlet Vapiban is márkaboltot nyitni. A Cocoons cég napszemüvegekkel akar tarolni itt helyben. Szintén kiváló ötlet, mert az év háromnegyed részében igen erősen tűz a nap.
Lesznek azonban a hátsó szekcióban, a tervezett bejárattól kissé távolabb is üzletek. Na ide sikerült a magyaroknak betörniük! Igazából már csak az az egy gond van, hogy annyira rejtélyesre sikerült a cégek molinója, hogy csak találgatni lehet az árupalettát illetően. Mert ugye a Megújító bőrápolás még eléggé egyértelmű, de a célegyenesben cégnév már kissé talányos. Én nem tudom ki hogy van ezzel, de azért én kissé bizarrnak érzem a harmadik magyar cég szlogenválasztását: Álmában lepi meg... De mégis mi? Vagy ki? Aligha gondolt bele a tulaj, hogy milyen negatív reakciókat válthat ki egy rosszul kiválasztott szlogen.

A lényeg az, hogy az ipari vonal után a kiskereskedelem területére is betörtek a magyar vállalkozások. Szerintem a siker már a neveknek köszönhetően is garantált egy olyan piacon, ahol minden második céget Om/Krishna/Shiva Enterprise-nak hívnak.