Indian Exposure avagy Miért éppen India?

2008-04-06

Vízmentes péntek

Érdekesen indult a pénteki napunk. Reggel még az arcunkat sem sikert megmosnunk, mert a csapból pár csepp után nem jött többé víz. Eléggé furcsa volt, mert a tető egy nagyobb tartályt rejt magában. Ez állítólag előírás errefelé. Tehát ez az egész csak úgy lehetséges, ha ez kiürült. Nem tudom, hogy mekkora a kapacitása, de nem pár liter. Már csütörtök óta nem lenne víz a környéken ami feltöltené a tartályt? Ez eléggé hihetetlenül hangzott. Pláne, hogy az ivóvízcsapból jött a víz reggel nyolc óráig. Ugyanis a konyhában kétféle csap van: a normál, minimálisan tisztított víz, amit a tartály is tárol, és az ivóvíz, ami napi háromszor van. Utóbbi kiszámíthatatlan, hogy mikor és milyen hosszan.
Talán az a szelep romlott el, ami a tartályba befolyó vizet nyitja és zárja? Túl sok időm nem volt gondolkodni, mert sietni kellett munkába. Gondoltam, ha kora délutánig nem lesz víz, akkor megkérek egy karbantartót, hogy nézzen rá.

Ebéd előtt ismét megnéztem, hogy mi a helyzet. Még mindig csak hörögtek a csapok nyitás után, semmi sem jött belőlük. Az utcában a szomszédok meg nagyban használták betonozáshoz a vizet. Akkor csak nálunk lehet a gond. Késődélután megkértem a céges karbantartókat, hogy jöjjenek el velem, és járjanak utána, hogy mi lehet a gond. Persze továbbra sem jött semmi a csapokból. Ők megkérdezték a szomszédokat, de náluk nem volt semmilyen probléma egész nap.

Még egy ötletem volt, hogy esetleg van egy főelzáró valahol a házon kívül. Átvágtam a hátsókertet borító gazdzsungelen és a szomszéd által időnkét átdobált vagy csak átejtett ruhadarabokon. Találtam is valami olyasmit. Első próbálkozásra nem akart megmozdulni, de a következő kísérletre sikerült eltekernem. Mivel itt a csapokat is ellenkező irányba kell nyitni, először elbizonytalanodtam, hogy most nyitottam vagy zártam. De a csövet megfogva hamar rájöttünk, hogy pont most indult meg a víz a tetőtéri tartály felé. Pár pillanat múlva már minden csap folyt.
Ki a fene zárta el?! Valaki ezzel szórakozott volna? Aztán beugrott Juditnak, hogy vasárnap két fickó a ház mögötti csatornát tisztogatta, biztosan ők voltak. De mégis minek? Ha azért tették, hogy ne jöjjön hirtelen áldás a nyakukba, akkor mellé fogtak. Ugyanis én pont akkor takarítottam a tetőteraszt, és az a víz is hozzájuk folyt. Talán pont ez volt az, ami miatt próbálkoztak. A lényeg, hogy elfelejtették kinyitni. Egy tanulsága volt a történteknek: a tartály olyan négy napra elegendő vizet tud tárolni.

Most már ezt is tudjuk.