Indian Exposure avagy Miért éppen India?

2007-09-11

Villanyszámla

Ma reggel a bejárati ajtó kinyitásakor találkoztam életem első indiai villanyszámlájával! Csak sejtettem először, hogy tényleg azzal van-e dolgom, de a papír egyik sarkában jól felismerhető villanypózna és egy villám volt. Mivel az egész ékes hindi nyelven készült, ezért egy kukkot nem lehetett érteni belőle. Mondjuk mégis mit kéne érteni egy számlán? Talán azt, hogy mégis kinek, hová és meddig kell befizetnem? Az utóbbit sikerült kiokoskodnom, mert a tegnapi nappal számláztak, és találtam egy másik dátumot, ami pont tíz nappal későbbi. Sikerült még a villanyóra állását is beazonosítani, valamint, hogy ezt az előző hónapra számlázták. A vicces a dologban az, hogy minden második hónap küldenek elvileg számlát, de láttam ennél már nagyobb furcsaságot is itt.

Az igazi fekete leves az összeg volt: 10 400 Rs körül van, amit fizetni kell. Ez testvérek közt is kb. 45 000 Ft. Történt ugyanis, hogy ez a félelmetes GB (vagy valami ilyen az áramszolgáltató neve) egy darab számlát nem küldött azóta, hogy beköltöztünk márciusban. Többször kérdeztem bent, hogy mégis mit gondolnak, mikor kapok számlát? Erre ők juj-juj, meg jaj, az baj, ha nem kapok, mert ezek itt nem cicóznak, és sutty, vágja is a kábelt a félelmetes GB. A ház ügyeit (elvileg) intéző figurával minden alkalommal a következő beszélgetés zajlott le:

Én: Kéne szólni a GB-nek, hogy küldjenek számlát, mert nem akarom, hogy kikapcsolják az áramot...
Ő: Nézted a postaládát? Biztos oda tették be!
Én: Nincs postaládám...
Ő: De van! Emlékszem!
Én [most menjek bele, hogy ki lakik ott?]: Tényleg nincs, és az ajtó elé sem tették le! Sőt, a szomszédok sem szóltak, hogy hoztak nekem bármit is.
Ő: Oké, akkor szólok nekik, hogy küldjenek számlát.

Ez a beszélgetés havonta megismétlődött, és csak most, amikor visszaérkeztem, nyomatékosítottam, hogy nagyon nincs kedvem a fél fizetésemet a GB-nek adni, mert nem volt képes ezt elintézni. Most a ház tulajával egyezkedik, hogy ő mikor fizetett utoljára, mert a számlán csak a hátralék szerepel (az nem, hogy mikor fizetett bárki is utoljára) és az előző havi fogyasztás ára.

Áram még van. Tíz napig biztosan.