Indian Exposure avagy Miért éppen India?

2007-09-13

Helpdesk

Történt, hogy a digitális tv-adás vételére szolgáló egységem távirányítója kezdte bemondani az unalmast. Először csak a csatornát váltógomb, de ezt a problémát meg lehetett szokni, mert más megoldással is tudtam csatornát váltani. Persze az elemet kicseréltem, mert hátha. Hát nem. Aztán a következő nap már nem lehetett kikapcsolni, de ez sem volt nagy probléma, mert odamentem a vevőegységhez, és ott kapcsoltam ki.

Elővettem a szerződést, olvasgatom, hogy mit kell ilyenkor tenni. Semmi szervizcím. Csak egy 7x24 órás helpdesk elérhetősége. Oké, akkor nincs más, legyen ez. Van internetes megoldás is! Inkább ez, mint egy telefonos segítség. Szépen megírtam a panaszomat kedd este, és vártam.

De szerdán már az a gomb is meghalt, amivel meg tudtam kerülni a csatornaváltó hiányát, na akkor lett tarthatatlan az állapot. Mivel nem kaptam visszajelzést a megírt problémára, így szerda este felhívtam a helpdesk-et. Oké, végigszenvedtem magam a menün, majd legalább ötször meghallgattam, hogy már interneten is megoldható az előfizetési díj átutalása, akár egy évre előre is! Közben természetesen az elmaradhatatlan zene szólt. És akkor felvette...
India leggyorsabb angolt beszélő női telefonos kezelője! Úgy kapaszkodtam a mobilomba, mint egy korlátba. A kérdések és utasítások csak úgy záporoztak. Végül ő is kénytelen volt egy elhadart mondatban megállapítani, hogy akkor ide szerelő kell, és nem én vagyok suta. Elhadarta még a neten írt panaszom azonosítóját, ami legalább tizenöt számból állt (első kettőről lemaradtam), majd közölte, hogy küld szerelőket. Jó.

De a fene gondolta, hogy ismét a helpdesk vagy valaki a szolgáltató cégtől fog telefonon ébreszteni reggel! Ez a hölgy nem hadart. Ellenben hinglishül magyarázott, pedig anno bejelöltem a kapcsolattartás nyelvét: angol (mi más?). Tetszik érteni: English, not Hinglish?! Megértette. Két mondat erejéig. Mi az előfizető neve? Mondom. Cím? Mondom. Rendben! Hogyan találják meg a házat? Őőő... őőő... Ébredéskor nem feltétlenül vagyok a leggyorsabb gondolkodású. Elmondom. Vagy ötször visszakérdez. Nem tudom rosszul hall, vagy szimplán nem érti. Oké, jönnek a szerelők. De mikor? Letette.

Nem telt el fél óra, és reggelizés közben kopogtak az ajtón. Két szerelő, nyakukban fényképes azonosító. Bejönnek, kérdik mi a gond pontosan. Mutatom, nézik. Elemcsere, semmi nem javult. Elfordulok egy pillanatra, majd adja a kezembe a távkapcsolót. Működik. De hogyan? Ja, csak mint az öreg Rodolfónál: "A kezemet figyeljék, mert csalok!". Kicserélték, mert tényleg bedöglött.

Az egész szolgáltatásra egy erős négyest adnék. Csak azért nem ötöst, mert az egyik nő hadart, a másik meg hinglishül beszélt. De azért az otthoni szolgáltatásokkal teljesen összemérhető színvonalon intézték az ügyet. Ha nem jobban.