Indian Exposure avagy Miért éppen India?

2008-04-08

Kiemelt ügyfél

Tegnap este hívott kedvenc Citibankos emberem, akivel mindig nagyon jót tudok beszélgetni, ha a bankfiókban járok. Gondoltam, hogy megint van valami adminisztratív nyűgük, mert különben nem keresnének, és érdeklődnének hogylétem felől. A legújabb gond az volt, hogy jó lenne, ha prezentálnám a legfrissebb vízumomat, mert a régi fénymásolata van csak meg náluk. Itt a legtöbb ügyintézés során kell valami igazolványról másolatot csatolni. Nem elég, ha megnézik és rendben találják. Másolat, és írd is alá.

Oké, nem nagy ügy, elvittem munka után. A gond ott kezdődött, hogy nem lehet csak úgy besétálni ebbe a bankfiókba. Pláne nem a hivatalos nyitva tartási idő után. Ez itt persze nem jelenti azt, hogy mindenki hazament, csak már kicsit nehézkesebb átvergődni az angolul egy hangot sem beszélő biztonsági őrön. Szokás szerint elfelejtettem emberem nevét (most sem jut eszembe), ezért mutogatva magyaráztam, hogy annál az asztalnál ülő Mr. … na, segíts má’ hogy is hívjákhoz mennék.
Apké nám? – jött a hirtelen kérdés. Ennyit azért már megértek, mondom: Mr. Peter. Telefonál, és pár pillanat múlva jött is a fiókvezető hatalmas mosollyal az arcán. Úgy üdvözölt, mint ha egy svájci bankfiók kiemelt fontosságú ügyfele lennék. Hamarosan előkerült az is, akihez eredetileg jöttem. Másolatot átadtam, majd ha már ott vagyok, akkor érdeklődtem Judit számlájáról is.
Próbálunk neki is számlát nyitni, de alig meglepő módon nem igazán megy gördülékenyen. Először az nem tetszett nekik, hogy nem az útlevélben szereplő sorrendben van az aláírása. Ezzel itt rendszeresen meggyűlik a magyar ember baja. Jó, ezt kijavította. Utána valami lakcímigazolás kellett volna. Ha indiai nincs, mert honnan is lenne pár nap után, adjon valami magyart. Az meg honnan lenne, minek hoztuk volna magunkkal? Itt még a jogsiban és az útlevélben is szerepel a lakcím. Amikor megmutattam, hogy nálunk ilyen információt sajnos nem tartalmaz, akkor voltak csak igazán bajban. Amikor nekem nyitották a számlát, akkor sokkal rugalmasabbak voltak, elég volt valamikor november-december magasságában vinnem egy papírt, amiben a cégem igazolta a lakásbérlést számomra. Na, egy ilyen pont jó lesz Judit részére is. Holnap átíratom azt a papírt, amit én is átadtam a banknak, és délután a kezébe fogom nyomni a helyi Citibank fiókvezetőjének, mert pont a cégünk felé fog járni. Remélem ezzel végre pontot tehetünk ennek az ügynek a végére is.

A kellemes citromos tea elfogyasztása után még adtak két kisebb ajándékot. Az egyik egy Citigold feliratú határidőnapló, ami mellesleg India állatvilágának védelmét is hirdeti egyszerre. A másik egy számomra igen hasznos kuponfüzet volt. Számos kedvezményt és ajándékot lehet bezsebelni, ha ezeket használom. Pont a napokban terveztem, hogy veszek egy Bose házimozirendszert és egy Audit. Az előbbihez egy húszezer rúpiás (közel kilencvenezer forintos) vásárlási utalvány, az utóbbihoz meg ingyen navigációs rendszer jár. Tiszta nyereség!