Indian Exposure avagy Miért éppen India?

2007-05-15

Mangó

Itt a mangószezon. Már egy ideje elkezdődött, de a szakértő kollégák szerint még várni kell egy kicsit az igazira. Sőt az is kiderült, hogy ezen a környéken termő mangó a legjobbak közé tartozik. Ez az árán is látszik: egy tucat ötszáz rúpia (kb. 2500 Ft)! Mi nem ilyen drágán vettük egy hete, de a minőséggel nem volt gond. Mondjuk a zöldséges rendes, mert már pult alól szolgál ki, így tényleg sokkal szebb árut kapunk.
Szóval ott pihent a hűtőben a mangó. Jó lesz az ma nekem vacsorára! Kiveszem, vagyis csak venném, mert olyan puha lett, hogy majdnem bele mélyedtek az ujjaim. Na erről nem volt szó! Sebaj, meghámoztam. Az még egész tűrhetően ment, de amikor fel akartam vágni, hogy kivegyem azt a böszme nagy magot, akkor tapasztaltam, hogy ez nem is mangó már. Ez már mangópüré! Trancsírozás, további pépesítés, könyökig sárga lé... feladtam.

Volt még szőlő a hűtőben.

Az meg erjedni kezdett.

Tanulság: mi a fenének veszünk ennyi mindent, ha ebben a melegben maximum napi egyszer étkezik az ember, akkor is csak csipeget?!