Indian Exposure avagy Miért éppen India?

2007-03-28

Bankszámla mizéria

Most csendesen kiakadtam nagyon erre a bürokratikus rendszerre. Itt vagyok közel három hónapja, és még mindig nem tudtunk bankszámlámlát nyitni, ahová a cég a fizetésemet tudja utalni. A bank hétről hétre előáll valami újabb marhasággal, hogy mire van szüksége. Először kezdték azzal, hogy nem elég a fényképem, aláírásom a nyomtatványukon, hanem kell útlevél- és vízummásolat. Ez még érthető. De mi a fenének kellett még a jogosítványomat is lemásolni?! A másolatot alá kell írni. De nem a másolt képen, hanem mellette. Persze ezt senki nem tudta, ezzel újabb napok mentek el. Itt a cégnél mindent megpróbálnak, hogy lebeszéljék őket újabb dolgokról, de a maitól még ők is nagyot néztek.
Ma azzal álltak elő, hogy kell nekik arról papír, hogy engem valami állami szervezet Magyarországon elengedett ide dolgozni. MI VAN?!?!? Arról ne hozzak papírt, hogy a reptéren hány csomagot adtam fel ide? Arról esetleg nem akarnak látni egy másolatot, hogy hány napot voltam beteg alsó tagozat harmadik osztályában?
Én elhiszem, hogy vannak szabályok, amik kötik a kezüket. De ez már kötözködés. Ebben az országban (és mindenhol a világon) csak úgy lehet vízummal munkát vállalni, ha azt a külképviselet (vagyis maga az állam) jóváhagyja. Akkor meg miről beszélünk?
Elég volt! Ha nem akarnak üzletet kötni, akkor nem fogunk. De ezt az elején meg lehet mondani, hogy félünk minden külfölditől, mert biztos a pénzét akarja mosni Indiában.

Ja, persze. Mosófával.